Un dels principals objectius del Projecte Audiovisual de centre a Cicle Mitjà és que els alumnes coneguin els conceptes fonamentals del llenguatge cinematogràfic que hauran d’emprar cada cop que realitzin un projecte audiovisual al llarg de la seva vida acadèmica. Entre aquests, destaquen els conceptes de tipus de pla i angulació, la base fonamental de la composició fotogràfica i una de les idees més presents en els treballs fotogràfics i cinematogràfics.
Per tal de treballar-los, els alumnes es converteixen en fotoreporters per uns dies amb l’objectiu de donar a conèixer la seva escola: què és el que més els agrada? i el que menys? on s’ho passen millor? quins són els racons que més recorden i per què? Els nens i nenes agafen les càmeres de fotos per tal de fotografiar tots aquests racons i, posteriorment, crear una exposició fotogràfica.
PAS 1. TIPUS DE PLA I ANGULACIONS
El projecte es divideix en una fase inicial d’aproximació durant la qual s’expliquen els conceptes teòrics a l’aula. Els angles picats serveixen per empetitir l’objecte i els contrapicats per engrandir-lo, els plans detalls ens permeten emocionar mentre els plans sencers serveixen per ensenyar una acció, etc.
PAS 2. FEM DE REPORTERS
Cada grup classe, compta amb una càmera reflex per a fer les seves fotografies. Els alumnes pensen quins espais i moments de la vida a l’Escola volen fotografiar i quin tipus d’angulació i pla és el més adequat per a fer aquesta fotografia. Acompanyats del professor, realitzen les fotos.
PAS 3. REFLEXIONEM
Un cop han fet les fotografies, els alumnes reflexionen sobre quines són les que millor capten l’essència de les seves vivències a l’Escola i les acompanyen de frases explicatives sobre per què han triat aquells indrets i experiències
PAS 4. L’ESCOLA AMB ULLS DE NEN, EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA
És evident que qualsevol projecte audiovisual no està complet si no hi ha un espectador que pugui gaudir del producte final. Per aquest motiu, els alumnes són els encarregats de fer una petita exposició fotogràfica amb les fotografies captades que té com a públic objectiu tota la comunitat educativa: professors, estudiants i també pares i famílies. D’aquesta manera, el projecte no només serveix perquè els alumnes assumeixin uns conceptes tècnics, sinó també per tal que mostrin la seva visió crítica de l’Escola i siguin capaços de donar la seva opinió sobre allò que més els agrada i el que menys i la comparteixin amb la resta.