PUBLICITAT I SOLIDARITAT. Donant a conèixer el Programa Anella.

Un dels objectius més importants del projecte audiovisual a Cicle Superior és el de aprofundir en el gènere publicitari. Per aquest motiu, els lumnes de 5è de primària són els encarregats de crear un anunci publicitari en grups. L’anunci va dirigit als propis alumnes de l’Escola per tal de promocionar el Programa Anella, en el qual participa l’Escola i del qual els alumnes de 5è de primària en són responsables. El Programa Anella és un projecte ambiental que consisteix en la recollida de les anelles de plàstic dels packs de llaunes per al seu posterior reciclatge. Així doncs, els alumnes de 5è es reparteixen en grups de 3-4 alumnes i cada grup crea un anunci per a un altre grup classe concret de l’Escola. En aquest anunci han d’incloure una cançó o “jingle”, com es coneix en llenguatge publicitari, que ha de servir per promoure el programa de reciclatge.

Aquest projecte té diferents fases. En una primera fase, els alumnes realitzen una pluja d’idees sobre el que saben sobre la publicitat, quines són les parts més importants dels anuncis i com ha anat evolucionant la publicitat al llarg del temps. Després, els alumnes realitzen una anàlisi d’alguns anuncis coneguts per ells en parelles i preparen una presentació Power Point amb els aspectes més rellevants: eslògan, logo, narració, cançó i el seu origen, evolució de l’anunci i el missatge. Una vegada es converteixen en experts de la publicitat, els alumnes ja estan preparats per preparar el seu anunci. Així doncs, el primer que fem és centrar-nos en la cançó, que és una de les parts més destacades de l’anunci per recordar-lo amb facilitat. Per això, ens posem a treballar amb la rima. Els alumnes aprenen quins són els diferents tipus de rima (assonant i consonant) i juguen a alguns jocs per a dominar-les. Ara sí que ha arribat el moment de posar-se a treballar en el seu anunci.

Per fer-ho, els alumnes comencen elaborant un guió amb totes les parts del seu anunci i escriuen els seus diàlegs. Una vegada acabats els seus guions, ja és hora de posar-se a pensar en el format que tindran els seus anuncis i en com els gravaran. Saben que tenen una feina molt important i per això han d’aprendre a gravar els seus vídeos com si fossin autèntics professionals audiovisuals. Per això, fan una petita formació per treballar els tipus de plans i angulacions i també aprenen a fer servir alguns elements com el trípode i els micròfons amb l’ajuda dels mestres. Amb aquests coneixements, es posen a treballar en els seus storyboards,  fan un esquema de quines són les escenes que volen gravar i quin és el seu contingut, a més a més d’indicar quin tipus de pla i angulació faran servir.

Una vegada enllestit, ja és hora d’assajar les escenes i començar a gravar… 3,2,1 acció! Els alumnes baixen amb les maletes d’audiovisuals i graven les seves escenes tenint en compte tot el que han explicat al seu storyboard. Abans de gravar, disposen d’una rúbrica que els indica què és allò que cal tenir en compte a l’hora de fer el rodatge. Així són conscients d’allò que els demanem.

Ja tenim la feina feta! L’últim pas és editar els vídeos fent servir l’aplicació iMovie i convertir-los en un anunci de veritat! Ara ja només ens queda enviar els vídeos als seus destinataris i esperar que el seu missatge arribi a tota la comunitat educativa de l’Escola i junts poder col·laborar per salvar el planeta!

Anunci elaborat per la Martina, la Jana i l’Elena

Anunci elaborat per l‘Ariadna, l’Andrea, l’Heura i l’Arantxa
Share