Ja fa alguns cursos que els alumnes de 2n de Cicle Inicial dediquen tot un trimestre a descobrir la història del cinema, els fets més rellevants i els aspectes més importants que tenen a veure amb aquesta disciplina artística, per tal de poder crear els seus propis curtmetratges. El projecte s’inicia descobrint els orígens del 7è art. Des de les ombres xineses, passant per la construcció d’una joguina òptica (elaboren el seu propi taumàtrop) fins al visionat d’algunes de les primeres escenes rodades pels germans Lumière i els pioners del cinema mut.
El projecte continua presentant els alumnes la figura de Georges Mèliés i els seus trucatges cinematogràfics. Els infants coneixen d’aquesta manera els orígens de l’edició cinematogràfica i posen en pràctica alguns dels trucatges més simples (objectes que apareixen i desapareixen, personatges que es fan grans o petits, etc…)
Cada gènere cinematogràfic té unes característiques molt determinades. Les pel·lícules de ciència ficció utilitzen efectes especials? Quina il·luminació predomina a les pel·lícules de terror? Quin paper juga la música en les comèdies? A partir del visionat de fragments, els alumnes aprenen a classificar les pel·lícules en funció d’elements tan característics com el so, el color, la il·luminació o les temàtiques. D’aquesta manera, els alumnes poden començar a treballar en el seu propi curtmetratge. Trien una temàtica, desenvolupen la història, la guionitzen, en fan l’storyboard i finalment, la graven. El projecte culmina amb l’entrega dels Premis SantGerStar.
Us deixem amb alguns dels curtmetratges elaborats pels alumnes: