LES EMOCIONS A TRAVÉS DE LA IMATGE

L’objectiu principal d’aquest projecte és afavorir que l’alumnat prengui consciència d’alguns conceptes relacionats amb la imatge fixa i el seu tractament. Durant les diferents sessions i amb l’ajuda d’un fil conductor que són les emocions, els alumnes de P4 han après com es creen les imatges, quina intenció comunicativa hi pot haver darrere d’una imatge, les diferents emocions que les imatges ens poden despertar segons vagin o no acompanyades de música, que una imatge és la part que nosaltres volem mostrar de la realitat… ens hem aproximat a diferents conceptes per tal que es vagin familiaritzant, de manera conscient, amb el món audiovisual.

Així doncs, el projecte es va estructurar de la següent manera:

1- A partir d’un conte molt conegut com és “El monstre de colors” i durant les estones d’àgora, els nens i nenes van expressar diverses situacions durant les quals senten diferents emocions: por, tristesa, calma…

2- Un cop havien exterioritzat totes aquestes situacions, van començar a pensar com les podrien plasmar amb imatges i so. És possible expressar sentiments com l’alegria, la tristesa, la por, la calma o la ràbia amb imatges? la música ens pot ajudar a entendre millor l’emoció que volem expressar?

3- Per acabar, els alumnes, en petits grups, van fer fotos de les diferents situacions en les quals se senten contents, tristos, enfadats, en calma o amb por. Van distribuir els rols i, mentre alguns feien d’actors i protagonistes de les imatges, els altres s’encarregaven de fer de fotògrafs.

4- Finalment i amb l’ajuda de les mestres, els alumnes van enregistrar els àudios explicatius de les situacions fotografiades i s’ha realitzat un vídeo com a producte final de tot el treball realitzat per l’alumnat de P4.

 

Share